Fit-ing Wandelen

Subkopje

Wandelen is gezond! Door te wandelen verbeter je je conditie, versterkversoepel je botten, spieren en gewrichten. Artsen raden wandelen aan vanwege het positieve effect op cholesterol en bloedsuikerspiegel. Ook kan het bijdragen aan een gezond gewicht en vermindering van stress.De kans op blessures is klein. Het de meest gezellige en sociale training die er is. Je kunt tijdens het wandelen nog prima een gesprek voeren.Genoeg redenen dus om te starten! Maar voor welke wandelvorm kies je dan?

Sportief wandelen

Je hoeft niet intensief te willen of kunnen sporten om mee te doen aan de wandeltraining van Fit-ing. Tijdens de les sportief wandelen werk je op een lage(re) intensiteit aan je conditie. We bieden sportief wandelen aan op verschillende tijden en niveau's.
Tijdens de training werken we aan conditie, balans, kracht en coördinatie. 

Ben je een beginnende wandelaar of herstellende van een operatie en/of blessure? Dan hebben we zelfs groepen die op een vaste plek wandelen. Ook loopt regelmatig een fysiotherapeut mee voor extra begeleiding bij klachten. 

Ervaren wandelaars vinden tijdens deze training de uitdaging in tempowisselingen en spierversterkende oefeningen tijdens het lopen.

Het maakt dus niet uit hoe lang of snel je kunt lopen. Iedereen kan sportief wandelen!

Powerwalking

Bij powerwalking werk je op een hoog wandeltempo aan je uithoudingsvermogen, kracht en techniek en doen we regelmatig spierversterkende oefeningen.

Ook voor mensen die, om welke reden dan ook, niet meer kunnen hardlopen is deze training een goed alternatief. De belasting van het lichaam ligt lager dan bij hardlopen waardoor de kans op blessures relatief klein is.

Powerwalking is een training voor de gevorderde wandelaar.